علائم بیماری زونا No Further a Mystery

Wiki Article

زونا بیماری است که با جوش‌های پوستی دردناک و تاول‌هایی همراه است و در یک طرف بدن، به طور معمول صورت یا نیم تنه بالایی بدن اثر می‌گذارد. به این بیماری ممکن است تبخال زوستر یا زوستر نیز گفته شود.

تئوری توطئه یا اعتقاد به اینکه اخبار و وقایع کاملاً نامربوط، در واقع اجزا یک نقشه بزرگ و توطئه‌آمیز هستند.

استفاده‌ی به‌موقع و صحیح از داروهای ضدویروس تجویز شده توسط پزشک به درمان قطعی بیماری زونا کمک می‌کند و خطر عوارض را کاهش می‌دهد.

احتمال اینکه افراد مبتلا به این اختلال زودتر از افراد بدون اختلال شخصیت دست از کار بکشند، بیشتر است.

جلوگیری از ابتلا به آبله‌مرغان نیز از ایجاد زونا جلوگیری خواهد کرد. ​کودکان باید اولین دوز این واکسن را در بازه ۱۲ تا ۱۵ ماهگی دریافت کنند. دوز دوم نیز مربوط به بازه سنی ۴ تا ۶ سالگی است. ​

هرچند تحقیقات بیشتری نیاز است تا متوجه شویم چرا این عوامل احتمال ابتلا به این اختلال را بیشتر می کنند و چگونه استرس و تروما در ایجاد آن نقش دارد.

در صورت تمایل می توانید از مشاوره آنلاین متخصصین دکتر بهشتیان استفاده فرمایید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه‌ی رفع مسؤولیت دکتر بهشتیان را بخوانید.

سرطان دهانه رحم : علل، علائم، روش تشخیص و درمان اسفند ۳, ۱۴۰۲

اگرچه اکثر افرادی که زونا می‌گیرند فقط یک بار به آن مبتلا می‌شوند، اما افرادی هستند که با تمام شدن دوره بیماریشان، بیماری دوباره در آنها عود می‌کند. زونا در افراد مسن و در افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف شایع‌تر است.

افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، در معرض خطر بیشتری برای دچار شدن به زونا و تجربه علائم و عوارض شدید آن هستند.

آیا صرف داشتن دشمنان زیاد، برای ابتلا به پارانویا کفایت کند؟ این مبحث، موجب بروز مباحث فلسفی فراوانی گشته که به این لطیفه نیز منجر شده‌است: «اینکه بیماری زونا چگونه منتقل میشود تو پارانویا داری دلیل نمی‌شود که کسی آن بیرون نخواهد تو را بکشد.»

Because you feel paranoid or be worried about what Other folks take into consideration you on occasion doesn’t imply you've got a psychiatric problem. The point that you already know your views don’t make sense may very well be an indication of fine psychological health.

بیماری زونا معمولا یک طرف بدن (غالبا کمر، قفسه‌ی سینه، شکم یا پشت) را درگیر می‌کند.

هر کسی که مبتلا به آبله‌مرغان شده باشد می‌تواند ببه زونا هم دچار شود. بسیاری از مردم در عرض ۳ تا ۵ هفته از زونا بهبود کامل می‌یابند، اما برخی دچار عوارض جدی می‌شوند.

Report this wiki page